Thursday 10 September 2015

Aku Hanya Punya Diri Sendiri

Assalamualaikum

Blog yang baru dengan harapan ada sinar baru yang muncul dalam hidup aku. terasa mahu membuka lembaran baru. terlalu banyak kekecewaan yang menyelubungi hidup buatkan aku hilang diri aku sendiri. hari ini.. aku jatuh. jatuh yang buat aku terasa tak mahu untuk bangun semula.

kadang hati tertanya.. apa itu bahagia?

ramai orang aku temui..pelbagai kisah tercipta..tapi masih tak aku temui apa itu bahagia. kalau cinta itu bahagia. bahagiakah aku? sedangkan cinta saja tak pernah menjadi milik aku.

hari ini aku mampu gelak ketawa.. sesaat dua. kemurungan kembali melanda jiwa. bahagiakah aku? Entah kenapa bahagia dengan diri ini seolah tak mahu bersama. tidak mahu berjalan seiring. Demi Tuhan.. jiwa dan hati aku.. sungguh letih. letih hingga aku tak mahu lagi bercerita pada siapa pun. terasa seperti mulut terkunci dari berbicara.

andai aku punya kesempatan.. ingin saja aku pergi dari semua ini. jauh dari manusia yang aku kenali. jauh dari semua supaya aku tak lagi disakiti. peritnya jiwa siapa yang tahu? hinggakan setiap butir nasi yang masuk ke tekak tak lagi aku rasa nikmatnya. yang ada cuma perit dan sakit.

airmata kini menjadi terlalu murah. mudah sungguh jatuh berderai. tak mampu lagi rasanya untuk aku kesat setiap titisan yang jatuh menyembah bumi. Tuhan.. aku tahu Kau Maha Melihat. setiap butir airmata yang menitis di bumi Mu ini semua Kau hitung.. aku mohon.. kasihanilah aku Tuhan. berilah aku kekuatan untuk sentiasa bersangka baik dengan takdir Mu.

aku tak punya kawan yang mampu melihat airmata ini. hanya Engkau Maha Tahu betapa hebat kalut yang melanda jiwa aku di saat ini.

No comments:

Post a Comment